Centrul pentru Legislație Nonprofit anunță deschiderea înscrierilor pentru cursul „Politici publice și strategii de advocacy”, având următoarele module: “Ciclul de elaborare a politicilor publice” și ”Strategii de advocacy”. Ambele module sunt destinate organizațiilor neguvernamentale și partenerilor sociali interesați să se implice în procesul de formulare a politicilor publice.
Formularul de inscriere
https://www.questionpro.com/t/ANz8JZdIkJ
Structura cursului
Primul modul abordează teme generale referitoare la politicile publice și va fi organizat pentru două grupe de câte 20 de persoane. Al doilea modul vizează metode și instrumente de advocacy și va fi organizat pentru o sigură grupă de 15 persoane, care vor fi selectate dintre participanții la primul modul și care doresc să se implice în campania de advocacy organizată în cadrul proiectului.
Sesiunile de curs se organizează atât în București pe parcursul mai multor săptămâni (modul executiv), cât și în afara Bucureștiului (modul rezidențial).
Toate modulele de curs vor conține sesiuni teoretice și exerciții practice, iar participanții vor putea să interacționeze cu profesioniști și practicieni din domeniul advocacy și al relațiilor publice atât din sectorul ONG, cât și din mediul de afaceri.
Modulul ”Ciclul de elaborare a politicilor publice” se va concentra pe subiecte pornind de la identificarea de problemă la elaborarea de opțiuni de politică publică și îi va introduce pe participanți în problematica complexă a alegerii instrumentelor utilizate în elaborarea opțiunilor de politică publică.
În cadrul acestui modul:
- vor fi prezentate instrumente utilizate de guvernele contemporane în elaborarea soluțiilor de politică publică;
- participanții vor învăța să realizeze o analiză completă a stakeholderilor;
- se vor fi prezentate principiile și raționamentele aflate la baza alegerii fiecărui instrument de politică publică;
- se va discuta despre context și alegerea mixului de instrumente de politică publică;
- vor fi prezentate procesele legislative de adoptare a unor politici publice la nivelul Parlamentului și Guvernului României;
- vor fi prezentate mecanismele de luare a deciziilor la nivel european;
Cursanții vor putea sa aleagă între participarea la sesiunea din București sau cea organizată rezidențial după cum urmează:
Modul executiv (București):
19 Noiembrie – (3 ore / 16.00 – 19.00) cunoașterea participanților/networking
20 Noiembrie – curs (1 zi): Sesiune de curs + guest speaker
21 Noiembrie – curs (1 zi): Workshop + guest speaker
27 Noiembrie – curs (1/2 zi 14.00 – 18.00): Sesiune de curs + Workshop + guest speaker
28 Noiembrie – curs (1/2 zi 14.00 – 18.00): Sesiune de curs + Workshop + guest speaker
Modul rezidențial (Valea Prahovei)
9 – 12 Decembrie 2018
Modulul ”Strategii de advocacy” va aborda teme precum formarea de coaliții în campaniile de advocacy, structura unei campanii de advocacy, comunicarea în campanii de advocacy (inclusiv comunicarea cu mediul politic, mass-media și alți stakeholderi) și se va bucura de prezența unor invitați speciali care vor detalia, din perspectiva personală, ingredientele unei campanii de advocacy de succes. Formatorii și invitații cheie sunt specialiști din domeniile comunicare, social media, public affairs, advocacy și vor prezenta elemente concrete din activitatea acestora oferind totodată un spațiu de dezbatere pe teme de interes.
In cadrul acestui modul se vor:
- Identifica etapele principale ale unei campanii de advocacy
- Prezenta și analiza diverse instrumente de comunicare (cu mediul politic, mass media, comunitatea, factorii de decizie)
- Prezenta diverse tehnici de advocacy în funcție de ce se dorește a fi obținut (construirea și consolidarea de alianțe, strategii de tip ”litigation”, campanii online, campanii media etc.
Despre traineri si invitații speciali
Mihaela Lambru este profesor la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială a Universității din București unde a dezvoltat cursuri dedicate Analizei de politici publice, Managementului public, Economiei sociale, Managementului strategic sau Managementului organizațiilor non-profit. Absolventă a unui master în politici publice la Universitatea George Washington, Mihaela a coordonat numeroase programe de formare în diverse tematici ale politicilor publice și advocacy în România, dar și la nivel internațional. În cei peste 20 de ani de activitate în cadrul sau pentru sectorul non-profit, Mihaela a fost implicată în diverse demersuri de modificare a politicilor publice care au avut drept scop dezvoltarea sectorului în România.
Claudia Petrescu este sociolog și profesor asociat la Universitatea din București (Facultatea de Sociologie și Asistență Socială și Facultatea de Științe Politice) unde susține cursuri de Politici publice, Dezvoltare comunitară și regională și Elaborare de proiecte de dezvoltare. Cu o experiență bogată în analiza și elaborarea de politici publice, Claudia a fost implicată în diferite demersuri de modificare a politicilor publice care au vizat modificarea Legii 34/1998, schimbarea sistemului de învățământ profesional și tehnic, sănătatea orală, serviciile de îngrijire alternativă a copiilor, serviciile pentru tineri, legislația privind finanțarea sectorului non-profit, legislația privind organizarea și funcționarea sectorului non-profit, politicile publice dedicate îmbătrânirii active.
Octavian Rusu are o experiență practică de peste 15 ani în derulare de activități specifice de advocacy și public affairs derulate pentru diverse organizații și companii. În anul 2015 a fondat serviciul – Issue Monitoring asigurând monitorizarea dezbaterilor din Parlament și Guvern. În ultimii ani a coordonat campania de advocacy derulată de OMV Petrom în domeniu educației profesionale și tehnice iar în 2017 a contribuit la introducerea unui mesaj de interes public în grilele audio-TV privind educația pentru sănătate. A coordonat departamentul de Advocacy din cadrul FDSC derulând diverse campanii de advocacy și cercetare.
Roxana Mihalache este un profesionist în comunicare cu o experiență de 15 ani, oferind consultanță clienților din diverse industrii, inclusiv EON, Intel, Samsung, SAP, Goodyear-Dunlop, METRO AG, Tetra Pak, ERSTE Foundation, EGGER, Berlin Chemie, Pfizer, FedEx, ING Real Estate, Allianz, UNIQA, UPC (Liberty Global). Roxana are o experiență de 11 ani în domeniul afacerilor publice într-o gamă largă de sectoare, inclusiv servicii financiare, tehnologie și piața de ambalare, FMCG.
Procedura de înscriere
Pentru înscriere la primul modul, participanții sunt rugați să trimită aplicația în format online la adresa Formular de inscriere furnizând un scurt profil, o prezentare a organizației pe care o reprezintă, un CV si o scurta scrisoare de intenție/motivație privind participarea la curs.
Vor avea prioritate persoanele care sunt angajate sau activează în organizații implicate în procese de influențare a politicilor publice și/sau au obținut finanțări publice în ultimii 5 ani și demonstrează o experiență profesională în derularea de activități de advocacy. Încurajăm și participarea asociațiilor profesionale, patronale, sindicale și mutuale.
Menționăm că participarea este este gratuită, iar înscrierea se va face în limita locurilor disponibile. Din partea unei organizații se pot înscrie mai multe persoane.
Despre proiect
Cursurile sunt desfășurate în cadrul proiectului ”Îmbunătățirea cadrului juridic privind finanțarea publică a organizațiilor neguvernamentale” finanțat cu sprijinul Fondului Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă.
Modulele sunt menite să dezvolte capacitatea organizațiilor neguvernamentale de a interveni eficient ca partener real de dialog al autorităților în formularea politicilor publice și de a promova alternative la politicile publice inițiate de Guvern și Parlament.
Centrul pentru Legislație Nonprofit este o organizație neguvernamentală care are ca obiective îmbunătățirea cadrului legislativ privind organizațiile neguvernamentale, dezvoltare socială și stimularea antreprenoriatului.
Informații suplimentare cu privire la selecția participanților și derularea cursului se pot obține de la Alexandra Oros – Manager proiect pe email alexandra.oros@clnr.ro